Gezond haar!

Bij men laatste bezoek aan de kapper beloofde ik mezelf men haren wat beter te verzorgen. Vandaag deel ik met veel plezier hoe ik dat doe! Benieuwd hoe ik men haren gezond hou? Lees dan zeker verder!

Zoals jullie misschien op Instagram zagen, ben ik enkele weken terug naar de kapper geweest. Ik wou in de eerste plaats mijn haren terug gezond laten knippen maar wou ook iets helemaal anders dus ging ik eens voor laagjes! Al snel bleek dat mijn haren nog gezond waren maar dat ik eens een verkeerd product getest heb waardoor mijn haar nu gemakkelijk knopen maken. Extra verzorgen was de boodschap dus!

Featured image

Ik had alles al in huis om mijn haren de nodige verzorging te geven. Eerlijk is eerlijk… Ik was gewoon te lui om deze producten enkele keren per week te gebruiken en zag er de noodzaak ook niet van in. Na mijn kappersbezoek was mijn kijk daarop natuurlijk volledig veranderd! Overigens is mijn haar extra verzorgen gemakkelijker dan men haren niet elke dag wassen. Ik weet hoe slecht het is om elke dag je haren te wassen, maar het is echter sterker dan mezelf.

Lush: I Love Juicy

Als shampoo gebruik ik “I Love Juicy” van Lush. De shampoo waar ik al maanden helemaal gek van loop! De review kan je hier lezen.

Yves Rocher: Réparation Repair

Ik ondervind bij vele conditioners dat deze enkel effect hebben wanneer je onder de douche staat. Toen ik dit vertelde aan mijn kapper gaf ze mij gelijk. Ze zei dat vele doorkammers worden verkocht als conditioners. Deze twee zijn echter niet hetzelfde. Het woord zegt eigenlijk al veel, een doorkammer is bedoeld om na het wassen gemakkelijk door je haren te kammen. Deze geeft geen verzorgende werking aan je haren terwijl een conditioner dat wel doet. Een tijdje geleden kocht ik een voedende en herstellende conditioner van Yves Rocher waar ik zeer tevreden over ben! De jojoba-olie en amandelolie geven je haren de nodige verzorging. Na dit te hebben gebruikt, voelen mijn haren nog enkele dagen gezond en vooral zacht aan.

Featured image

Featured image

L’ Oréal: Elseve Re-Nutrition

Graag geef ik men haren een extra verzorging door middel van een masker. Ik heb dit masker al een hele tijd in mijn bezit en besloot eerst deze op te maken voor ik een andere koop. Ik vind deze prima. Hij verzorgt en voedt mijn haren goed, na enkele dagen merk ik het nog steeds! Ook dit product is goed tegen droog haar. Het is gemakkelijk dat je dit product kan kopen in bijna elke supermarkt. Het masker laat je best enkele minuten inwerken, zo’n 3 minuten zou voldoende zijn volgens de verpakking.

Featured image

Ik deed deze routine op zondag-avond. Ik moest nergens meer naartoe dus vind ik het ook onnodig om mijn haren te drogen met een droger. Ik gebruik enkel een droger als het niet anders kan. Het is zoals je waarschijnlijk zelf wel weet niet zo goed voor je haren. Verder wacht ik ook met mijn haren te kammen tot wanneer ze droog zijn.

Featured image

Yves Rocher: Repair Balm Dry Ends

Wanneer men haren bijna droog zijn, trek ik weer de badkamer in en smeer ik nog een balsem van Yves Rocher op de punten van men haar. Deze balsem moet niet worden uitgespoeld, heel erg gemakkelijk dus! De balsem heeft een lopende substantie. Na ik deze balsem heb aangebracht is er geen droog haartje meer te bespeuren!

Featured image

Featured image

Zo, dat was dat! Aangezien er wel wat tijd in kruipt, probeer ik deze routine vooral op de avond in te plannen. Maar ik moet zeggen de tijd die ik eraan besteed loont echt! Ik ben vrij zeker dat deze routine helpt om mijn haren gezond te houden al zal ik dat pas weten binnen enkele maanden.

Hoe verzorgen jullie je haren? Welke producten gebruiken jullie? Hoe vaak wassen jullie je haren? 

Liefs,
Evelien

Volg jij me al via Bloglovin?

4 gedachtes over “Gezond haar!

  1. ik word zo gek van die klitten in me haar… :0 maar fijn dat je nu wel producten hebt gevonden die goed en gezond zijn voor je haar !!! 🙂
    Ik gebruik Herbal Essence shampoo en conditioner en daarnaast gebruik ik 1 x in de week een haarmasker. Ik was mijn haar 2 x in de week. Niet veel haha maar mijn haar is nu wel stuk gezonder dan voor heen…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

