DIY: Caramel Macchiato

Dat Starbucks een heerlijk assortiment heeft aan koffie en thee is al lang geen geheim meer. Eén van mijn favorieten is zeker en vast hun Caramel Macchiato. Jammer maar helaas zou ik al naar Antwerpen of Gent moeten reizen om er zo eentje te halen en juist daarom zocht ik een manier om deze thuis zelf te kunnen maken. Benieuwd? Lees dan zeker verder!Om zelf een heerlijke Caramel Macchiato te maken heb je het volgende nodig:
-Karamelsaus
-Cacaopoeder
-Koffie
-Melk

Featured image
Featured image

Featured image
De Karamelsaus en Cacaopoeder voeg je toe naar eigen smaak. Ik gebruik altijd een twee eetlepels karamelsaus en één eetlepel cacaopoeder. Doe deze in je tas en hierna voeg je 1/3 koffie toe. Daarna moet je eens goed roeren zodat het cacaopoeder en de karamelsaus oplost zijn in de warme koffie. Hierna voeg je 2/3 gestoomde melk toe en dat is het!

Ik weet dat niet iedereen een koffiemachine heeft zoals wij deze hebben. We hebben dit machine gekocht aangezien ik echt geen gewone koffie lust. Bij ons wordt de melk gestoomd door ons machine zelf maar je kan dit ook gemakkelijk zelf doen. Zet een pannetje met wat melk op een laag vuurtje en klop deze met een garde op. Wanneer de bubbeltjes van de melk verdwijnen zou de melk goed moeten zijn. Als je dit geprobeerd hebt, kan je alles zelf een beetje aanpassen en zo de perfecte Caramel Macchiato voor jezelf maken!

_DSC8524

Wat is jouw favoriete drankje van Starbucks?

Liefs,
Evelien

Ps; Sorry dat er gisteren geen artikel online kwam, er is wat mis met mijn laptop waar door ik eerst niet op internet kon en vervolgens geen foto's meer kon bewerken.
7 gedachtes over “DIY: Caramel Macchiato

Geef een reactie

