Series: Mijn top 4

Vandaag wou ik eens een andere weg inslaan. Jullie weten al een heleboel over mij maar niet dat ik een grote liefde heb voor series. Vandaag heb ik dan ook een top 4 gemaakt voor jullie waarin ik mijn favoriete series van het moment beschrijf, dus kijk je graag naar series blijf dan zeker lezen!

1. Breaking Bad 

Nog altijd vind ik het jammer dat deze stopt op seizoen 5… Breaking Bad vind ik misschien wel de beste serie ooit. Hij telt 5 seizoenen en ook al heb ik hem een hele tijd geleden uitgekeken, hij is nog altijd mijn favoriet!

Breaking Bad is een serie waarin je het verhaal leert kennen over Walter White. Walter White is een doodnormale man, hij heeft een liefdevol gezin en is leerkracht chemie maar al snel gaat hij zijn kennis gebruiken om drugs te maken. Wat heel erg mooi is aan de serie is dat alles een verhaal heeft en niet zomaar gebeurd. Je ziet iedereen en alles evolueren. Als je hem nog niet gezien hebt, raad ik deze zeker aan! Ik zou deze serie omschrijven als: geweldig, actie, drama, misdaad.

Featured image

2. Orange Is The New Black

Is een serie die ik nog niet lang kijk. Ik heb hem leren kennen door de reclames bij Netflix en het leek mij direct een geweldige serie. Om onze rit naar Londen ietsje leuker te maken, namen we deze mee! We zijn nu één week later en seizoen 1 is uitgekeken… Dat wilt toch veel zeggen ;).

Orange Is The New Black gaat over het leven in een vrouwengevangenis. Waarbij je naarmate de serie vordert je het verhaal leert kennen van enkele gevangenen en een kijk werpt hoe het er aan toe gaat in zo’n vrouwengevangenis. Het hoofdpersonage is Piper en dat is niet zonder redenen! Ikzelf zou de serie omschrijven als: Heftig, gemeen, hard en dramatisch.

Featured image

3. The Blacklist 

Ik weet niet hoelang ik en mijn vriend hier naar kijken… Maar het is wel een hele poos… En nog steeds hou ik zoveel van die serie omdat er heel erg veel miserie in zit en misschien ook wel omdat ik een zwak heb voor politie-series.

The Blacklist vind ik zelf heel erg moeilijk te beschrijven… Het gaat over Elizabeth Keen die aan de slag gaat bij de FBI al snel duikt Raymond “Red” Reddington op (een meester crimineel) die alles blijkt te weten en die elke crimineel blijkt te kennen. Wanneer het in zijn voordeel kan gebruikt worden gaat hij Elizabeth en de FBI helpen om criminelen te strikken. Het is moeilijk om hierbij niet veel te verklappen… Je hebt naast “het boefje vangen” ook nog vele persoonlijke kwesties die aanbod komen en de serie geeft je de kans om er zelf over te speculeren. Ik zou deze serie omschrijven als: mysterieus, misdaad, actie, drama.

Featured image

 4. 24

Enige tijd geleden kwam de serie 24 hier bij ons op de televisie. Na één aflevering te bekijken waren ik en mijn vriend het erover eens dat het echt wel de moeite was om bij seizoen 1 te starten. Ik denk dat we inmiddels aan seizoen 3-4 zitten en er zijn in totaal nu zo’n 9 seizoenen van.

24 is een serie die zeer gemakkelijk te omschrijven is. Jack Bauer, de hoofdpersonage werkt bij CIA. Elk seizoen heeft een totale duurtijd van 24 uur opgesplitst in 24 afleveringen. In die tijd gebeurt er iets groots en lossen Jack en zijn team dit op. Doorheen de 24 uren wordt je meegesleept in een enorme druk want meestal staat er heel veel op het spel en loopt er tussendoor ook het ene en andere fout. Ik zou deze serie omschrijven als: geweldadig, actie, spannend, drama.

Featured image

Zo, dat was mijn top 4 als het op series aankomt! Het is vrijwel duidelijk dat ik enorm hou van misdaadseries met de nodige drama. Als jullie nog geweldige series kennen die zeker moeten gezien worden hou je dan niet in om ze te delen ;).

Wat is jullie top 4? Hebben jullie al enkele van deze bovenstaande series gezien? Zoja, wat vonden jullie ervan?

Liefs,
Evelien

Volg jij me al op Bloglovin?

12 gedachtes over “Series: Mijn top 4

    • Zeker doen! Als je er naar gaat kijken laat me dan ook ineens weten wat je er van vind! Ik schaam me stiekem wel dat ik nog nooit naar Pretty Little Liars of The Vampire Diaries gekeken heb, misschien moet ik daar zelf wel eens verandering in brengen ;). Chicago Fire heb ik wel al enkele keren gezien, inderdaad wel goed!

      Liked by 1 persoon

  1. Breaking Bad is ook mijn favoriet! Ik heb ergens gelezen dat er nog een seizoen zou komen eind 2015. Laat ons hopen 😉 Momenteel kijk ik naar Stalker, een aanrader als je van thriller-detective houdt.

    Like

Geef een reactie

