London: What did we do?

Zoals jullie inmiddels wel al weten was ik de voorbije dagen op reis in Londen. Het was een fantastische reis maar aan alles komt een einde. Ik ben over het algemeen ook wel super blij om terug thuis te zijn met mijn beestjes die ik zo hard gemist heb!

Vandaag ga ik het hebben over (hoe kan het ook anders) mijn reisje! Ik had mezelf beloofd om als een gek overal foto’s van te nemen om jullie een leuk overzicht te kunnen geven over wat we allemaal gedaan hebben.

Donderdag 8 Januari

Vertrekken! Met amper 4 uur geslapen te hebben trokken we vrolijk en vooral moe de deur van ons huisje achter ons dicht. Om 8:52 uur waren we veilig aangekomen in Brussel en zaten we in de Eurostar. Om onszelf te kunnen plezieren gedurende de 2 uur dat we “vastzaten” in de Eurostar namen we een laptop mee met Orange Is The New Black op. Een serie waar ik heel erg benieuwd naar was en trouwens heel goed is! Aangekomen in Londen begon onze zoektocht naar onze Londen-pass, onze metro-tickets en ons hotel. Na even zoeken, een paar keer de verkeerde metro te nemen en vooral veel mensen aan te spreken vonden we alles. Je kan het lastig vinden om dit te moeten doen maar wij genoten van het avontuur!

Featured image

Featured image

Toen we aankwamen in ons hotel stonden ons jammer genoeg een paar teleurstellingen te wachten. Onze hotelkamer was helemaal vanboven en er was geen lift (aww). Na veel puffen en vloeken kwamen we aan in onze kamer die enorm klein was. Gelukkig was er het deurtje naar het dak, waar we samen konden genieten van een super mooi uitzicht!

Featured image

Hierna besloten we om al eens een kijkje te nemen in de beroemde winkelstraten. Met heel wat spullen kwamen we ’s avonds uitgeput terug op onze kamer. Te moe om nog op restaurant te gaan, besloten we om een pizza af te halen en de avond te vullen met Orange Is The New Black.

Featured image

Vrijdag 9 Januari

Helemaal uitgeslapen gingen we naar de Starbucks die op wandelafstand van ons hotel lag. Hierna namen we de metro terug naar de winkelstraten (omdat we niet alles gezien hadden de vorige dag).
In de namiddag besloten we naar madame Tussaud te gaan waar we onze ogen hebben uitgekeken! Op een bepaald moment kon je kiezen om de “scary route” te nemen die mijn vriend dolgraag wou doen. Kort samengevat loop je dan in een donkere ruimte waar verschillende mensen eng geschminkt zijn en je doen schrikken. Men had het gemunt op mij en lieten me om de haverklap enorm schrikken! Het was zo erg dat de “schrikker” zelf zijn lach niet kon beheersen! ’s Avonds gingen we eten in een Franse brasserie en namen we een kijkje in Convent Garden die bekend staat als uitgaansplek van Londen. Uitgaan in Londen vind ik persoonlijk helemaal niks om naar huis over te schrijven. In vele plekken waar je binnengaat moet je inkom betalen, worden er gewoon liedjes afgespeeld en is iedereen al straal bezopen om 11 uur! Toen we richting ons hotel gingen was de sfeer ook helemaal anders dan overdag. Bijna iedereen was zat en heel erg luidruchtig!

Featured image

Featured image

Featured image

Zaterdag 10 Januari

Begon voor mij met hevige enkelpijn. Mijn enkel was overbelast door al het stappen dus besloten we het rustiger aan te doen. We trokken naar de Big Ben die mijn vriend graag wou zien. Eens daar besloten we op zo’n bus te gaan die voorbij alle monumenten rijdt om zo in korte tijd toch veel te kunnen zien en het minder belastend was voor mijn enkel. Later die dag waren we weer te vinden in Oxford Street. Glen had te weinig t-shirts ingepakt, dus gingen we nog een rondje shoppen 😉 . ’s Avonds aten we in een zijstraat Sushi. Het was heel erg lang geleden en we hadden er allebei zoveel zin in!

Featured imageFeatured imageFeatured image
Featured image

Zondag 11 Januari

Heerlijk is het Engels ontbijt! En veel te veel! We hadden afgesproken dat we dit gingen doen de laatste dag van ons verblijf. Heerlijk uitgeslapen gingen we dan ook veel te laat gaan eten! Eens terug in onze hotelkamer kwamen de poetsvrouwen aankloppen dat we al weg moesten. Nog niet gewassen, nog niet ingepakt,… was het een rush om vlug de kamer uit te gaan. Tijd was er niet om nog veel te gaan bezoeken dus zaten we heel erg lang in de Starbucks. Van de Starbucks gingen we naar een restaurant en van het restaurant gingen we naar een andere Starbucks. Het was zoeken naar een tijdverdrijf en waren het er beiden over eens dat het een prachtige reis was maar dat het tijd was om naar huis te gaan.

Featured image

Featured image

De terug rit duurde lang, te lang en we hadden een grote vertraging in Brussel met onze trein richting Antwerpen. Maar toen we bij onze twee beestjes waren werd alles vergeten! Zei hebben het ook heel erg goed gesteld! Oscar gaat heel erg gemist worden en was echt een voorbeeld! Noor daarin tegen sprong op alles, heeft aan muren gehangen en doorheen de 4 dagen bijna niks gegeten.

Londen heeft er zeker een fan bij, ik zou er zo kunnen gaan wonen. Na nog geen dag waren we ook helemaal weg met hoe de metro werkt en al snel kenden we volledig onze weg! Ik heb het nu al en paar keer gehad over shoppen, al mijn nieuwe aankopen zal ik dan ook morgen met veel plezier aan jullie laten zien!

Liefs,
Evelien

10 gedachtes over “London: What did we do?

Geef een reactie

