Review: Silk-épil 7

Je kan niet geloven hoe beu ik het was om elke twee dagen mijn scheermesjes boven te moeten halen en er op los te scheren. Daarom stond een Silk-épil al jaren op mijn lijstje. In een gekke bui ging ik samen met mijn vriend naar de winkel om deze te kopen…

Voor de mensen onder jullie die nog nooit van een Silk-épil gehoord hebben; Het is een epileer-apparaat van Braun gemaakt om beenhaar,okselhaar,… weg te epileren. Je hebt een vrij grote keuze aan verschillende apparaten afhankelijk van de prijs heb je meer/minder opties. Ik koos voor de Silk-épil 7 omdat deze ook onder de douche kan gebruikt worden en omdat ik had gelezen dat deze ook aangenamer is. Op mijn Silk-épil zijn twee standen. Zo kan je het de eerste keer toch ”rustig” aandoen.

Featured image

Featured image

Nu kan je denken:”waarom zou je in godsnaam je beenhaar willen epileren als het ook met een pijnloos scheermesje kan?”
Wel, elke keer wanneer je je haren scheert met een scheermesje zullen je haren gestimuleerd worden om sneller en dikker terug te komen. Sommige mensen hebben hier weinig tot geen last van, anderen gaan daardoor hele dikke haren krijgen op bijvoorbeeld hun benen en dat is volgens mij iets heel onprettig. Een groot pluspunt waarvoor ik de scheermesjes laten vallen heb, is dat je niet meer om de 2 dagen stoppels hebt. Omdat je de haarzakjes verwijderd bij het epileren duurt het langer voor wanneer haren terug helemaal terug komen. Hoe langer je epileert hoe langer het gaat duren voor wanneer de haren terugkomen.

Dus nu komt het deel waarin ik uitleg hoe mijn eerste ervaring was… hilarisch! Van zodra ik de Silk-épil aanzette en het geluid hoorde durfde ik helemaal niet meer! Mijn vriend moest alles uit de kast halen om mij te overtuigen dat het niet zoveel pijn deed. Hij heeft het getest op zichzelf daarna voorzichtig op mij. En al snel had ik door dat het geluid erger is dan hoe het voelt. Gelukkig werd dit hele gedoe niet gefilmd anders lagen jullie nu helemaal van jullie stoel!

Nu vraag je je waarschijnlijk af:”Hoe voelde het?”
Je hebt je waarschijnlijk ooit wel al eens gevraagd hoe het voelt om een tatoeage te laten zetten. Bijna iedereen heeft altijd al gezegd tegen mij dat het is alsof er steentjes tegen je huid aan schuren, wel zo voelt het een beetje. Naar mate je het apparaat meer en meer gebruikt hebt, gaat het wel iets prettiger aanvoelen.
Na het epileren ga je zien dat je benen helemaal rood zijn en dat is normaal! Naar mate je de Silk-épil meer en meer gebruikt gaat dit ook minderen, je huid moet gewoon even wennen.

Wel dit was het dan mijn ervaring met de Silk-épil, ik kijk er vooral met een lach op terug want het was zo een gedoe. Onlangs dat ik echt iemand ben die niet tegen al te veel pijn kan, heb ik helemaal geen last. Dus ik vind het hem helemaal waard. De Silk-épil kan je kopen in verschillende elektronica winkels en online. Op bol.com staat hij nu op 109,95 euro, dat lijkt misschien heel veel, maar dan moet je maar eens berekenen hoeveel je op het eind van de rit kwijt bent aan scheermesjes.

Hoe scheren jullie je benen?
Liefs,
Evelien

10 gedachtes over “Review: Silk-épil 7

  1. Haha wat schattig dat je vriend het eerst voor je ging uitproberen omdat jij niet meer durfde. Mijn vriend zegt altijd dat ik een lage pijngrens heb (wat ook wel klopt) en toen heb ik de epilator gewoon een keer (wel met toestemming van hem) op hem gezet. Nou, hij vond het vre-se-lijk! Haha! Ik vind het super pijnlijk, maar ik krijg uitslag van harsen en scheren dus moet wel epileren. Helaas!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

