DIY: Recycleren van je kaars

Eerder gaf ik een review over de geweldige Ikea geurkaarsen waarin ik bij vermelde dat je met het glas van de geurkaarsen heel wat kunt doen. Vandaag laat ik je zien hoe je het glas een nieuw leven kunt inblazen!

Voor we de glazen voor iets kunnen gebruiken, moeten we er eerst voor zorgen dat het glas proper is. Ik heb al verschillende manieren gezien hoe dit kan maar ik doe het zo:
Na de kaars volledig opgebrand is, voeg ik een grote hoeveelheid Dreft in de kaars (Dreft ontvet, dit zorgt ervoor dat het kaarsvet loskomt). Bij de Dreft voeg ik warm water toe. Dit laat ik een dagje staan.

Featured image

Een dag later zal je zien dat het hele stuk kaarsvet dat nog in de kaars zat, boven drijft. Nadien was ik het glas af.
Tip: Wanneer er nog kleine stukjes kaarsvet aan het glas hangen kan je deze gemakkelijk weg doen door met wat olie en keukenpapier er op te wrijven.

Featured image

En klaar is kees! Het glas is helemaal proper en klaar om als een heel ander doeleind gebruikt te worden! Laat je fantasie de vrije loop zou ik zeggen. Voor de mensen die helemaal geen inspiratie hebben, geen nood! Ik heb enkele voorbeelden;

Featured image

Eerder maakte ik er al een houder voor mijn tandenborstel, make-up kwasten, wattenstaafjes,… Maar je kan ze ook gebruiken om je kamer/huis te decoreren door er bloemen in te steken of te versieren en er een theelichtje in te stoppen. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Heb jij leuke recycle tips?
Liefs,
Evelien

6 gedachtes over “DIY: Recycleren van je kaars

Geef een reactie

