Persoonlijk: Doelstellingen 2015

Normaal vind ik die goede voornemens altijd wat dubbel… Vele mensen stellen deze doelloos op, wetend dat er van vele dingen niks in huis gaat komen. Aangezien ik altijd een paar doelstellingen voor ogen heb en deze in het jaar 2015 ook zullen moeten gebeuren, zet ik deze graag even op een rijtje.

Studeren

Door heel wat omstandigheden ben ik vorig schooljaar gestopt in het volwassenenonderwijs. Al lang droom ik ervan om iets te doen in de sociale sector en deze droom zet ik niet graag opzij. Enkele maanden geleden schreef ik me dan ook in bij de examencommissie om zo mijn middelbaar diploma te behalen en dus te kunnen verder studeren. Ik heb al enkele keren een werp op mijn leerstof gegooid maar kan helaas nog geen examens plannen. Toch wil ik me hier in januari flink aan zetten. Niet alleen voor mezelf en mijn toekomst maar ook voor mijn vriend en zijn toekomst.

Featured image

Stoppen met roken

Dit is echt een deel waar ik me stiekem voor schaam… Een jaar geleden stopte ik probleemloos met roken. Ik deed dit met behulp van medicatie en een tabakoloog. Jammer genoeg bleek al snel dat ik niet tegen de medicatie kon. Ik werd misselijk en kon me op niks concentreren en werd dus genoodzaakt om te stoppen met de medicatie… Geen probleem, ik was inmiddels toch al gestopt. Maar door het uitgaan, alcohol drinken en stress ben ik langzaam aan terug begonnen.
Toen we naar Keulen gingen heb ik een volledige dag niet gerookt en had ik hier ook geen problemen mee. Ik weet dat ik het niet ”nodig” heb en gemakkelijk kan stoppen maar toch doe ik het… Dus is het gewoon heel erg dom.

Werken

Ik ben al enkele maanden actief aan het zoeken naar een part-time job. Tot grote ergernis toe vind ik helemaal niks, terwijl ik helemaal niet zo kieskeurig ben! Toch zal ik blijven zoeken naar een job en ik hoop dat er binnenkort iets uit de bus komt.

Meer foto’s nemen

Doordat ik vorig schooljaar fotografie volgde, was ik er een volledig jaar zeer intensief mee bezig. Het is een heel erg grote passie van mij en dat zal het altijd wel blijven. Door geen lessen meer te volgen neem ik ook minder foto’s. Ik zie ook dat ze niet meer het zelfde zijn als toen en dat vind ik ongelooflijk jammer… Ook hier wil ik terug aan werken, al zijn het maar foto’s voor mijn blog!

Featured image

Blijven bloggen

Ik had nooit gedacht dat ik dit zo graag zou doen… Ik geniet elke dag weer van het samenstellen van een blog, de producten uittesten en de foto’s nemen/bewerken. Dat er goede reacties op mijn blog komen, doet mij dan ook een enorm groot plezier en geeft me wel een extra duwtje in de rug om te blijven doen wat ik doe.
Hiermee wil ik jullie ook eens ongelooflijk hard bedanken, zowel voor de leuke reacties als tips. Als ik dan toch begin met bedanken moet ik vooral mijn vriend, Glen bedanken die mij nog elke dag steunt en helpt met het opbouwen van mijn blog.

Dit waren zowat de belangrijkste doelstellingen die ik voor het jaar 2015 heb klaarstaan.
Hebben jullie doelstellingen voor het jaar 2015? Zoja, welke?

liefs,
Evelien

7 gedachtes over “Persoonlijk: Doelstellingen 2015

  1. Mooi geschreven doelen. Zeker ook door gaan met fotografie en is toch een stuk creativiteit die je er denk in kwijt kan, vooral voor je blog erg leuk. De kwaliteit van goede foto’s is vaak net zo belangrijk als een goed geschreven artikel. Ik hoop echt dat het je gaat lukken om te stoppen met roken!

    Like

Geef een reactie

