DIY Lipscrub

Toen ik in mijn vorig artikel schreef over de lipscrub van Lush, kreeg ik te horen dat velen niet in de buurt wonen van een Lush winkel of het product gewoon vrij duur vonden. Ik vermeldde al eerder dat je een lipscrub zelf kan maken. Door deze feedback (waarvoor dank) besloot ik zelf aan de slag te gaan en men eigen lipscrub te maken. 

Basis

De basis van een lipscrub die ik maakte bestaat steeds uit suiker, honing en plantaardige olie. Voor de rest kan je wat spelen en experimenteren met bepaalde kleurstoffen,smaakstoffen,suikers,… Zo is het wel leuk om een eigen scrub te maken die niemand heeft 😉Featured image

Ingrediënten 

-1 eetlepel honing
-2 eetlepels kristalise suiker
-1,5 eetlepels nesquik-poeder (Ik heb hiervoor poeder met een banaansmaakje gekozen ik weet dat deze hier niet te verkrijgen zijn maar het kan ook met de cacaopoeder zoals wij ze kennen)
-1 eetlepel olijfolie

Als je alle ingrediënten verzameld hebt, roer je ze goed om en probeer ondertussen al eens de scrub aan te brengen. Vind je ze te zacht scruben? Voeg dan gerust nog wat suiker toe!


Featured image
Resultaat 

Ik ben nog steeds heel blij met de scrub van Lush maar ik moet zeggen dat ik mijn zelf gemaakte scrub ook fantastisch vind! Ik vind het geweldig dat deze ingrediënten gewoon standaard in mijn keuken staan en het amper 5 minuten kost om deze scrub te maken. De suiker zorgt ervoor dat mijn velletjes weg zijn en de honing zorgt er dan weer voor dat mijn lippen zacht aanvoelen. Ook aan de lekkere smaak is gedacht, aangezien ik deze zeker wou behouden gebruikte ik Nesquik-poeder. Deze scrub is zeer lang houdbaar en bewaar je het beste in de koelkast.

Featured image

Hopelijk kunnen jullie nu ook aan de slag met een zelfgemaakte scrub maar welke smaak zouden jullie in je scrub verwerken?
Liefs
-Evelien

6 gedachtes over “DIY Lipscrub

Geef een reactie

